Rebranding, wanneer begin je eraan?
Waarom zou je rebranden? Een rebranding kan een enorme boost geven aan je merk, omdat het een nieuwe koers of strategie visueel en concreet maakt. Vraag je eerst af waarom je iets wil veranderen aan je merk? Het merk vertaalt op eenvoudige wijze wat je onderneming te...
De zin en onzin van een baseline
Vraag je in eerste instantie af of je wel een baseline nodig hebt Als je een merknaam hebt die je product of dienst omschrijft, dan kan je gerust zonder baseline. Heb je een merknaam waar je klanten niet onmiddelijk kunnen uit opmaken wat je nu juist aan te bieden...
Je merkidentiteit ‘Brand Identity’ definiëren. Zo pak je dat aan.
Om iets te verkopen, - een product, een persoon, een organisatie of een idee - moet je eerst je merk definiëren. Nadat je je merk hebt gedefinieerd, kan je een basis maken voor al je marketinginspanningen en -strategieën. Je merk definiëren Je merkdefinitie doet dan...
Wanneer investeer je best in Branding voor je start-up?
Het opstarten van een start-up is op z'n minst gezegd spannend. Een nieuw logo, een nieuwe website, het zijn vaak dingen waar je als ondernemer naar uitkijkt. In vergelijking met het uitschrijven van een business plan, de visie en missie uittekenen, de SWOT-analyse...
Wat is nu juist die term ‘Branding’?
Branding wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt. Het lijkt alsof iedereen die een logo ontwerpt of een identiteit ontwikkelt aan ‘Branding’ doet. Je merk is uiteindelijk veel meer dan enkel een logo. Wel uiteraard maken een logo en een identiteit deel uit van...
Een logo, waarom eigenlijk?
Mijn zaak draait goed, ik heb geen logo nodig! Soms krijg ik de vraag waarom je een logo nodig hebt terwijl je zaak eigenlijk al goed draait en je geen extra klanten hoeft te werven op die manier. Wel, heel eenvoudig. Een logo heeft niet als doel om nieuwe klanten te...
Hoe herken je een goed logo?
Wanneer kunnen we zeggen of een logo goed is? Een goed logo is onderscheidend, passend, praktisch, grafisch, eenvoudig in vorm en brengt de beoogde boodschap over. Dit zijn alvast 5 basisprincipes waaraan een logo zou moeten voldoen: Eenvoudig Herkenbaar Tijdloos...
TRAQM, location based timetracking simplified.
Met de vraag hoe je je applicatie tussen het oneindige aanbod van apps op 'Google Play' en de 'App-store' kan laten opvallen, ging deze opdracht voor een app-icoon ontwikkeling van start. Bart Vanseer, gespecialiseerd in het monitoren en onderhoud van...
Uppetite. Food is onze passie.
De keuken staat op een bijzondere plaats op het eerste verdiep, met zicht op het kanaal zodat chef Youenn en zijn team UP-food de beste gerechten kunnen toveren. Uppetite is gelegen in de UP-site Toren aan het kanaal van Willebroek in Brussel. Deze trendy stadswijk...