De keuken staat op een bijzondere plaats op het eerste verdiep, met zicht op het kanaal zodat chef Youenn en zijn team UP-food de beste gerechten kunnen toveren.
Uppetite is gelegen in de UP-site Toren aan het kanaal van Willebroek in Brussel. Deze trendy stadswijk aan de oevers van het kanaal was dan ook de geknipte plek.
Een logo met een knipoog.
Modern, trendy, chique, tijdloos en luchtig waren enkele van de kernwoorden waarmee de klant bij deze briefing op de proppen kwam.
Kapitalen of onderkast.
Met andere woorden, hoe schrijf je Uppetite? Na enig research en development waren we tot de conclusie gekomen dat de volledige naam best in ‘undercast‘ kon geschreven worden.
Goud als exclusiviteitssymbool.
Tijdens de briefing was het interieur reeds bepaald. Daarin waren verschillende elementen in verguld metaal verwerkt en op deze manier werd dit een vanzelfsprekende keuze.
Opvallen is de boodschap.
Hoe kan je ervoor zorgen dat het doelpubliek de zaak niet zomaar voorbijloopt. Je kan dit uiteraard heel makkelijk doen door opvallende vlaggen of dure lichtbelettering te plaatsen. Maar met een beperkt budget dien je al snel een pak creatiever uit de hoek te komen. Daarom heb ik geopteerd om de elementen die in de bar aanwezig zijn, met name de rechthoekige stenen bekleding, te hernemen als raambestickering. Na een eerste ontwerp zagen we al snel dat we er heel spaarzaam moesten mee omspringen.
Er werd uiteindelijk beslist om de raambestickering enkel bovenaan te voorzien, zodat de klanten ongestoord konden genieten van het uitzicht en tegelijk de zaak niet moest inboeten aan licht van buitenaf.
Dit project werd uitgevoerd in opdracht van The Factory Brussels.
Voor meer informatie over het Uppetite kan je terecht op www.uppetite.be
Heeft ook uw project nood aan eenvoud en zichtbaarheid, geef me gerust een seintje, dan bekijken we samen wat Gebrand voor U kan uitwerken.
Maar vooral, hou het eenvoudig en onvergetelijk!